dsmamman.blogg.se

Jag har kommit till en punkt, en mycket eftertänksam och sårbar punkt i livet, då jag känner att mitt liv, det svåra jag gått och går igenom behöver få komma i uttryck genom att präntas ner. Jag vet inte alls i skrivandets stund vad som kommer att ta form. Det ger sig.

Måttet är rågat...

Jag sitter i köket.
Det enda som hörs är köksfläktens tickande.
Jag är tom, mållös
Jag är lättad och sorgsen
Den tunga ridån föll återigen ner framför mina
trötta ögon
Mitt hopp övertogs av vanmakt...
Tårar av orkeslöshet
Förtvivlan...
 
Någon annan agerade när jag inte orkade mer
En annan familj tog över när jag inte orkade mer
 
Min prins har det bra på alla sätt och vis
Men det är tomt och det sliter i mitt modershjärta
att inte ha han här, nära mig...
 
Jag är tacksam för allt stöd vi har runtomkring oss
Jag är ödmjuk inför vänner som vill oss väl
Jag tror och hoppas på en bättre morgondag
Jag tror på att Kärleken övervinner allt
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 M
skriven :

Livet är tufft, kämpa på

Svar: Tack!
DS-mamman