dsmamman.blogg.se

Jag har kommit till en punkt, en mycket eftertänksam och sårbar punkt i livet, då jag känner att mitt liv, det svåra jag gått och går igenom behöver få komma i uttryck genom att präntas ner. Jag vet inte alls i skrivandets stund vad som kommer att ta form. Det ger sig.

Hopp och förtvivlan

Fick idag veta att LSS tänker överklaga Förvaltningsrättens beslut om rätten till avlastning utanför det egna hemmet för min son...
De kunde lika gärna spika upp mig på väggen och slagit mig hårt och brutalt med deras paragrafer av järn.
Många finns dock på min sida och jag tackar ödmjukt av hela mitt hjärta för det stöd jag har!
Nu kan det bara bli bättre!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Va faan har hänt med Sverige!!?? Man blir så förbannad att man gråter...

2 Lotta
skriven :

ja välkommen till Sverige 2013. Jag fick idag höra på ett möte med skolans rektor att ALLA pedagoger på skolan vill jobba med skolan MEN ingen vill jobba med dess föräldrar. Hm Undrar om NÅGON av pedagogerna har tillräcklig kompetens att ens få undervisa i särskolan. Då blir det förstås jättejobbigt med föräldrar som anser att deras barn har rätt till undervisning och som dessutom slåss för det. Om det är någon tröst så brukar alla LSS beslut gå till förvaltningsrätten för de vägrar att bifalla några ansökningar innan föräldrarna är desperata. LIvskvalitet finns inte på handläggarnas planet...

Svar: Jag vet hur du kämpar. Lotta! Det du beskriver är skrämmande. Det är ju vi som känner våra barn bäst.I detta fallet kommer LSS överklaga Förvaltningsrätten beslut till Kammarrätten...The never ending story...
DS-mamman

3 Lotta
skriven :

Ge dej inte, du och Alex är kunder hos LSS och de får faanimej erbjuda lite Service!!!

jag blir så förbannad.